Iskoristite sjajan program vjernosti Ďalej
Pretraživanje

Uvjeti poslovanja

1. Opće odredbe

Ovi opći uvjeti poslovanja uređuju prava i obveze ugovornih strana koje proizlaze iz kupoprodajnog ugovora sklopljenog između trgovca, kojim je Bubulákovo d.o.o., sa sjedištem Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, OIB: 53475321, upisan u Trgovački registar Okružnog suda Trnava, uložak broj: 48090/T (u daljnjem tekstu "trgovac") i kupca, čiji je predmet kupnja i prodaja robe na internetskoj stranici elektroničke trgovine trgovca.

Kontaktni podaci trgovca:
Bubulákovo d.o.o., sa sjedištem Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, OIB: 53475321, upisan u Trgovački registar Okružnog suda Trnava, uložak broj: 48090/T
PDV broj: SK2121405132
Poslovnica: Diakovská 14, Šaľa 927 01
Telefon: +421 905 383 904
E-mail: info@bufabrics.hr

Nadzorno tijelo:
Slovačka trgovinska inspekcija (SOI)
Inspektorat SOI za Nitranski kraj
P.O.BOX 49/A, Staničná 9,
950 50 Nitra 1

http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1. Ovi opći uvjeti poslovanja u verziji važećoj na dan sklapanja kupoprodajnog ugovora čine njegov sastavni dio. Ako trgovac i kupac sklope pisani kupoprodajni ugovor u kojem ugovore uvjete koji odstupaju od ovih općih uvjeta, odredbe kupoprodajnog ugovora imaju prednost pred ovim općim uvjetima. Tako ugovoreni uvjeti ne smiju biti u suprotnosti s drugim pravnim propisima (npr. skraćivanje roka za povrat robe, roka odgovornosti za nedostatke i sl.). Svi ugovorni odnosi sklapaju se u skladu s pravnim poretkom Slovačke Republike.

1.2. Dopunski ugovor se, za potrebe ovih općih uvjeta, smatra bilo kojim ugovorom o isporuci ili pružanju dodatnog proizvoda koji je povezan s predmetom ugovora sklopljenog na daljinu, neovisno o tome isporučuje ili pruža proizvod trgovac ili druga osoba na temelju dogovora s trgovcem.

1.3. Prikazana kupoprodajna cijena za robu na bilo kojoj internetskoj stranici internetske trgovine koju vodi trgovac uključuje i porez na dodanu vrijednost u visini propisanoj važećim pravnim propisima Slovačke Republike te ne uključuje trošak prijevoza robe niti druge opcionalne usluge. Sve akcije vrijede do isteka zaliha, ako kod konkretnog proizvoda nije drukčije naznačeno.

1.4. Trgovac zadržava pravo u svakom trenutku izmijeniti cijenu robe navedenu na bilo kojoj internetskoj stranici internetske trgovine koju vodi. Promjena cijene ne odnosi se na kupoprodajne ugovore sklopljene prije promjene cijene, neovisno o tome što roba još nije isporučena.

1.5. U slučaju da trgovac ne ispuni svoje obveze utvrđene važećim pravnim propisima Slovačke Republike ili Europske unije ili ovim općim uvjetima, kupac može ostvariti svoja prava protiv trgovca putem nadležnog suda.

2. Način sklapanja kupoprodajnog ugovora

2.1. Prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora kupac šalje trgovcu u obliku ispunjenog i poslanog obrasca na internetskoj stranici trgovca, kojim je poslao prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora, čiji je predmet prijenos vlasničkog prava na robi označenoj od strane kupca uz plaćanje kupoprodajne cijene i pod uvjetima navedenim u ovoj narudžbi (u daljnjem tekstu „narudžba“).

2.2. Nakon slanja narudžbe, kupac na svoju e-mail adresu automatski prima obavijest o zaprimanju narudžbe u elektronički sustav trgovca (u daljnjem tekstu „potvrda o zaprimanju narudžbe“). Na e-mail adresu kupca mogu se po potrebi slati sve daljnje informacije vezane uz njegovu narudžbu.

2.3. Potvrda o zaprimanju sadrži podatke o tome da je narudžba zaprimljena od strane trgovca, ali ne predstavlja prihvaćanje prijedloga za sklapanje kupoprodajnog ugovora.

2.4. Trgovac potom šalje na e-mail adresu kupca informaciju o tome je li narudžba kupca prihvaćena (u daljnjem tekstu „prihvaćanje narudžbe“). Prihvaćanje narudžbe sadrži informacije o nazivu i specifikaciji robe koja je predmet kupoprodajnog ugovora, podatke o cijeni robe i/ili drugih usluga, podatak o predviđenom roku isporuke robe, naziv i podatke o mjestu na koje treba dostaviti robu te eventualne podatke o cijeni, uvjetima, načinu i terminu prijevoza robe do dogovorenog mjesta isporuke za kupca, podatke o trgovcu (poslovno ime, sjedište, identifikacijski broj, broj upisa u trgovački registar i sl.), kao i druge potrebne podatke.

2.5. Kupoprodajni ugovor smatra se sklopljenim dostavom prihvaćanja narudžbe kupcu u elektroničkom ili pisanom obliku.

2.6. Predugovorne informacije

Trgovac je jasnim, jednoznačnim, razumljivim i nedvosmislenim načinom prije slanja narudžbe kupcu pružio predugovorne informacije koje se odnose na uvjete plaćanja, poslovne, transportne i druge uvjete, i to na sljedeći način:

  • a) o glavnim svojstvima proizvoda u mjeri primjerenoj korištenom komunikacijskom sredstvu i samom proizvodu, na odgovarajućoj katalog stranici internetske trgovine trgovca,
  • b) o poslovnom imenu i sjedištu trgovca ili osobe u čije ime trgovac posluje, na odgovarajućoj podstranici internetske trgovine trgovca te u članku 1. ovih općih uvjeta,
  • c) o telefonskom broju trgovca, adresi elektroničke pošte trgovca i drugim sredstvima online komunikacije s trgovcem, na odgovarajućoj podstranici internetske trgovine trgovca te u članku 1. ovih općih uvjeta,
  • d) o adresi trgovca ili osobe koja u ime trgovca djeluje, na kojoj kupac može ostvariti prava iz odgovornosti za nedostatke robe ili usluge, odustati od ugovora, podnijeti zahtjev za ispravak ili drugi podnesak, u članku 1. ovih općih uvjeta,
  • e) o ukupnoj cijeni robe ili usluge uključujući PDV i sve druge poreze, ili ako cijenu nije moguće odrediti unaprijed, o načinu izračuna, kao i o troškovima dostave, poštarine i drugim troškovima i naknadama, ili ako se ne mogu odrediti unaprijed – o činjenici da ih kupac mora snositi, na odgovarajućoj katalog stranici internetske trgovine trgovca,
  • f) o uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke i roku u kojem se trgovac obvezuje isporučiti robu ili pružiti uslugu, u odgovarajućim člancima ovih općih uvjeta,
  • g) o postojanju i trajanju zakonske odgovornosti trgovca za nedostatke robe, digitalnog sadržaja i digitalne usluge, dostupnosti jamstva za potrošače ako ga trgovac ili proizvođač pruža te o postupcima za ostvarivanje prava iz odgovornosti za nedostatke, pritužbi i podnesaka kupca, u odgovarajućim člancima ovih općih uvjeta,
  • h) o postojanju i trajanju odgovornosti za nedostatke usluge i postupku za ostvarivanje prava iz odgovornosti za nedostatke usluge, u odgovarajućim člancima ovih općih uvjeta,
  • i) o uvjetima postprodajne usluge, u odgovarajućim člancima ovih općih uvjeta,
  • j) o kompatibilnosti i interoperabilnosti proizvoda s digitalnim elementima, digitalnog sadržaja i digitalnih usluga o kojima trgovac zna ili je razumno očekivati da zna, na odgovarajućoj katalog stranici proizvoda,
  • k) o pravu potrošača podnijeti trgovcu zahtjev za ispravak uz navođenje posebne poveznice na internetsku stranicu s informacijama o nadležnom tijelu alternativnog rješavanja sporova, u članku 11. ovih općih uvjeta,
  • l) o pravu kupca da odustane od kupoprodajnog ugovora, o uvjetima, roku i postupku ostvarivanja tog prava, u članku 10. ovih općih uvjeta,
  • m) o pružanju obrasca za odustajanje od kupoprodajnog ugovora, u članku 10. i u prilogu ovih općih uvjeta; trgovac je obrazac stavio na raspolaganje u prilogu ovih uvjeta,
  • n) o informaciji da ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, snosi troškove povrata robe trgovcu prema § 21 st. 3 Zakona 108/2024 Z.z. o zaštiti potrošača, te ako odustane od ugovora – i troškove povrata robe koja zbog svoje prirode ne može biti vraćena poštom, u članku 10. ovih uvjeta,
  • o) o obvezi kupca da plati trgovcu naknadu za stvarno pruženu uslugu prema § 21 st. 5 Zakona, ako kupac odustane od ugovora o uslugama nakon što je trgovcu dao izričit pristanak prema § 17 st. 10 toč. c) Zakona, u članku 10. ovih uvjeta,
  • p) o okolnostima pod kojima kupac gubi pravo na odustajanje od ugovora, u članku 10. ovih uvjeta,
  • q) o postojanju odgovarajućih kodeksa ponašanja na koje se trgovac obvezao te načinu kako ih kupac može dobiti ili se s njima upoznati, na odgovarajućoj katalog stranici,
  • r) o trajanju ugovora ako je sklopljen na određeno vrijeme; ako je sklopljen na neodređeno vrijeme ili ako se automatski obnavlja, i o uvjetima raskida ugovora, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • s) o minimalnom trajanju obveza kupca koje proizlaze iz kupoprodajnog ugovora, ako takve obveze postoje, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • t) o obvezi kupca da na zahtjev trgovca plati predujam ili pruži drugu financijsku garanciju te o uvjetima koji vrijede za to, ako takva obveza proizlazi iz ugovora, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • u) o funkcionalnosti proizvoda s digitalnim elementima, digitalnog sadržaja i digitalne usluge, uključujući dostupne tehničke zaštitne mjere, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • v) o mogućnosti i uvjetima izvansudskog rješavanja sporova putem sustava alternativnog rješavanja sporova, ako se trgovac obvezao koristiti takav sustav, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • w) o potrebnim radnjama za sklapanje kupoprodajnog ugovora, opisanim u ovim uvjetima,
  • x) o tome da će kupoprodajni ugovor biti pohranjen u elektroničkom obliku kod prodavatelja i da je dostupan kupcu nakon što ga zatraži u pisanom obliku, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima,
  • y) o tome da je jezik za sklapanje ugovora hrvatski, na odgovarajućoj katalog stranici i u ovim uvjetima.

2.7. Ako trgovac nije ispunio obvezu informiranja o plaćanju dodatnih naknada ili drugih troškova prema točki 2.6. pod e) ovih uvjeta ili o troškovima povrata robe prema točki 2.6. pod n), kupac nije obvezan platiti te dodatne troškove ili naknade.

3. Prava i obveze trgovca

3.1. Trgovac je dužan:

  • a) isporučiti kupcu, na temelju narudžbe potvrđene prihvaćanjem, robu u dogovorenoj količini, kvaliteti i roku te je zapakirati ili pripremiti za prijevoz na način potreban za njezino očuvanje i zaštitu,
  • b) osigurati da isporučena roba udovoljava važećim pravnim propisima Republike Slovačke,
  • c) bez odgode nakon sklapanja kupoprodajnog ugovora, najkasnije međutim zajedno s isporukom robe, kupcu dostaviti potvrdu o sklapanju kupoprodajnog ugovora na trajnom mediju, primjerice putem e-maila. Potvrda mora sadržavati sve informacije navedene u točki 2.6., uključujući obrazac za odustajanje od kupoprodajnog ugovora,
  • d) predati kupcu najkasnije zajedno s robom u pisanom ili elektroničkom obliku sve dokumente potrebne za preuzimanje i korištenje robe te ostale dokumente propisane važećim pravnim propisima Republike Slovačke (upute na slovačkom jeziku, jamstveni list, otpremnicu, porezni dokument).

3.2. Trgovac ima pravo na uredno i pravovremeno plaćanje kupoprodajne cijene od strane kupca za isporučenu robu.

3.3. Ako zbog rasprodanih zaliha ili nedostupnosti robe trgovac nije u mogućnosti isporučiti robu kupcu u roku dogovorenom kupoprodajnim ugovorom ili određenom ovim općim uvjetima, trgovac je dužan ponuditi kupcu zamjensko ispunjenje ili mogućnost odustajanja od kupoprodajnog ugovora, odnosno otkazivanja narudžbe. U slučaju da kupac u primjerenom roku ne prihvati zamjensko ispunjenje koje nudi trgovac niti odustane od kupoprodajnog ugovora, trgovac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora, a ako je kupac već platio kupoprodajnu cijenu ili njezin dio, trgovac je dužan vratiti već plaćeni iznos u roku od 14 dana od dana dostave odustajanja od kupoprodajnog ugovora kupcu.

4. Prava i obveze kupca

4.1. Kupac je od strane trgovca obaviješten da je sastavni dio narudžbe obveza plaćanja cijene.

4.2. Kupac je dužan:

  • a) preuzeti naručenu i isporučenu robu,
  • b) platiti trgovcu ugovorenu kupoprodajnu cijenu u dogovorenom roku dospijeća, uključujući troškove dostave robe,
  • c) potvrditi na otpremnici preuzimanje robe vlastitim potpisom ili potpisom ovlaštene osobe.

4.3. Kupac ima pravo na isporuku robe u količini, kvaliteti, roku i na mjestu dogovorenom između ugovornih strana.

5. Uvjeti isporuke i plaćanja

5.1. Uobičajena dostupnost robe s navedenim rokom isporuke objavljena je uz svaki proizvod na internetskoj stranici internetske trgovine.

5.2. Ako se trgovac i kupac kupoprodajnim ugovorom nisu drugačije dogovorili, trgovac je dužan isporučiti robu kupcu bez odlaganja, najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora. Ako trgovac ne ispuni svoju obvezu isporuke robe u roku prema prvoj rečenici, kupac ga poziva da robu isporuči u dodatnom primjerenom roku koji odredi. Ako trgovac ne isporuči robu ni u dodatnom roku, kupac ima pravo odustati od ugovora.

5.3. Trgovac ima pravo pozvati kupca na preuzimanje robe i prije isteka roka za isporuku robe dogovorenog u ugovoru.

5.4. Prikaz boja robe na zaslonu ne mora u potpunosti odgovarati stvarnim nijansama boja koje će kupac percipirati u stvarnosti. Prikaz nijansi boja ovisi, između ostalog, i o kvaliteti zaslona odnosno drugog korištenog uređaja za prikaz.

5.5. Kupac je dužan preuzeti robu na mjestu koje je trgovac ili njegov ovlašteni dostavljač, zajedno s kupcem, odredio u ugovoru ili na drugi način prije isporuke (u daljnjem tekstu „Mjesto“). Kupac je dužan preuzeti robu u vremenskom okviru koji je trgovac ili njegov ovlašteni dostavljač, zajedno s kupcem, odredio u ugovoru ili na drugi način prije isporuke (u daljnjem tekstu „Vremenski okvir“).

5.6. Ako trgovac isporuči robu kupcu na Mjesto i u Vremenskom okviru, kupac je dužan robu preuzeti osobno ili osigurati da je preuzme osoba koju je ovlastio za slučaj svoje odsutnosti, te potpisati zapisnik o plaćanju cijene i isporuci. Treća osoba ovlaštena za preuzimanje robe dužna je trgovcu predočiti kopiju prihvaćene narudžbe. Roba se smatra isporučenom i preuzetom u trenutku dostave kupcu. Dostavom robe kupcu smatra se dostava na Mjesto, njezino preuzimanje od strane kupca ili treće ovlaštene osobe te potpisivanje zapisnika o plaćanju cijene i isporuci.

5.7. Ako bude potrebno ponoviti isporuku zbog odsutnosti kupca na Mjestu i u Vremenskom okviru ili ako kupac bez prethodnog pisanog odustajanja od ugovora ne preuzme robu u roku od 7 dana nakon isteka Vremenskog okvira, trgovac ima pravo zahtijevati naknadu štete u visini stvarnih troškova pokušaja neuspjele dostave robe na Mjesto.

5.8. Kupoprodajni ugovor sklopljen je s raskidnim uvjetom da, ako kupac ne plati trgovcu ugovorenu cijenu u smislu točke 4.2. ovih uvjeta u roku od 15 dana od poziva trgovca na preuzimanje robe, ugovor se raskida od početka, ugovorne strane vraćaju ili nadoknađuju sva primljena ispunjenja, a trgovac stječe pravo slobodno raspolagati naručenom robom.

5.9. Kupac ima pravo pregledati pošiljku, odnosno robu i njezinu ambalažu odmah po isporuci u prisutnosti predstavnika trgovca. U slučaju utvrđivanja nedostatka robe i/ili ako pošiljka nije potpuna (manji broj komada ili nedostaje naručena roba), predstavnik trgovca dužan je na zahtjev kupca sastaviti Zapisnik o šteti s navođenjem opsega i vrste nedostatka, čiju ispravnost potvrđuje kupac. Na temelju tako sastavljenog zapisnika dostavljenog trgovcu, kupac može odbiti preuzeti robu s nedostatkom ili potvrditi preuzimanje robe s nedostatkom i potom u smislu čl. 8. ovih uvjeta ostvarivati prava iz odgovornosti za nedostatke kod trgovca ili druge osobe koju je trgovac naveo prije sklapanja ugovora ili prije slanja narudžbe (u daljnjem tekstu „određena osoba“). Ako kupac odbije preuzeti robu s nedostatkom, sve opravdane troškove povrata robe trgovcu snosi trgovac.

5.10. Kupac ima pravo, u slučaju da trgovac ne isporuči robu u roku navedenom u točki 5.2. ovih uvjeta, odustati od ugovora, a trgovac je dužan vratiti kupcu već plaćeni dio kupoprodajne cijene bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od dana dostave odustajanja od ugovora, na isti način na koji je kupac izvršio uplatu, osim ako se stranke ne dogovore o drugom načinu povrata, bez dodatnih troškova za kupca.

6. Kupoprodajna cijena

6.1. Kupoprodajna cijena za robu dogovorena u kupoprodajnom ugovoru između trgovca i kupca navedena je u prihvaćanju narudžbe (u daljnjem tekstu „kupoprodajna cijena“). Ako je kupoprodajna cijena navedena u potvrdi o zaprimanju narudžbe viša od cijene za identičnu robu navedene u ponudi internetske trgovine u trenutku slanja narudžbe od strane kupca, trgovac će kupcu poslati elektroničku poruku s informacijom o novoj ponudi cijene u drugom iznosu, koja se smatra prijedlogom trgovca za sklapanje novog kupoprodajnog ugovora. Kupac mora takav prijedlog izričito potvrditi e-mailom ili pisano da bi došlo do valjanog sklapanja kupoprodajnog ugovora.

6.2. Kupac je dužan platiti trgovcu kupoprodajnu cijenu uključujući troškove dostave robe gotovinom, odnosno karticom prilikom osobnog preuzimanja robe, pouzećem na mjestu isporuke robe ili bezgotovinskim prijenosom na račun trgovca naveden u prihvaćanju narudžbe ili na internetskoj stranici trgovca prije preuzimanja robe.

6.3. U slučaju da kupac plati trgovcu kupoprodajnu cijenu bezgotovinskim prijenosom, danom plaćanja smatra se dan kada je cjelokupan iznos kupoprodajne cijene pripisan na račun trgovca.

6.4. Kupac je dužan platiti trgovcu kupoprodajnu cijenu za dogovorenu robu u roku prema kupoprodajnom ugovoru, najkasnije međutim prilikom preuzimanja robe.

6.5. Ako kupac ne plati trgovcu cjelokupnu kupoprodajnu cijenu do trenutka isporuke robe na Mjesto, a ugovorne strane se nisu dogovorile o plaćanju u ratama, trgovac ima pravo uskratiti isporuku robe kupcu.

6.6. Troškovi povezani s montažom i unosom robe nisu uključeni u kupoprodajnu cijenu te trgovac nije dužan kupcu pružiti te usluge.

7. Stjecanje vlasništva i prijenos rizika od oštećenja na robi

7.1. Preuzimanjem robe na dogovorenom mjestu vlasništvo nad robom prelazi na kupca. Kupac koji ne ispunjava definiciju potrošača navedenu u čl. § 52 st. 4 Građanskog zakonika stječe vlasništvo nad robom tek potpunim plaćanjem cjelokupne kupoprodajne cijene za robu.

7.2. Rizik od oštećenja na robi prelazi na kupca u trenutku kada kupac ili treća osoba koju je kupac ovlastio preuzme robu od trgovca ili njegova ovlaštenog dostavljača, ili ako to ne učini na vrijeme, u trenutku kada trgovac omogući kupcu raspolaganje robom, a kupac robu ne preuzme.

8. Odgovornost za nedostatke

8.1. Trgovac odgovara za svaki nedostatak koji je roba imala u trenutku isporuke i koji se pojavi unutar dvije godine od isporuke. Za rabljenu robu ugovorne strane mogu dogovoriti kraće razdoblje odgovornosti trgovca za nedostatke, ali ne kraće od jedne godine od isporuke. Ako se nedostatak pojavi prije isteka tog razdoblja, pretpostavlja se da je roba imala nedostatak već u trenutku isporuke. To ne vrijedi ako se dokaže suprotno ili ako je takva pretpostavka nespojiva s prirodom robe ili nedostatka.

8.2. Ako je predmet kupnje stvar s digitalnim elementima, kod koje se digitalni sadržaj treba isporučivati ili digitalna usluga pružati kontinuirano tijekom dogovorenog razdoblja, trgovac odgovara za svaki nedostatak koji se pojavi tijekom cijelog dogovorenog razdoblja, ali najmanje tijekom dvije godine od isporuke stvari s digitalnim elementima.

8.3. Ako trgovac odgovara za nedostatak prodane robe, kupac ima pravo zahtijevati otklanjanje nedostatka popravkom ili zamjenom (§ 623 Građanskog zakonika), pravo na razmjerno sniženje kupoprodajne cijene ili pravo odustati od kupoprodajnog ugovora (§ 624 Građanskog zakonika).

8.4. Kupac može ostvarivati prava iz odgovornosti za nedostatke samo ako prijavi nedostatak u roku od dva mjeseca od njegova otkrivanja, najkasnije do isteka razdoblja odgovornosti trgovca za nedostatke.

8.5. Trgovac ili određena osoba kupcu će odmah po prijavi nedostatka izdati pisanu potvrdu o prijavi. U potvrdi će trgovac navesti rok u kojem će nedostatak biti uklonjen. Taj rok ne smije biti duži od 30 dana od prijave nedostatka, osim ako dulji rok nije opravdan objektivnim razlozima na koje trgovac ne može utjecati.

8.6. Trgovac ili određena osoba kupcu će izdati potvrdu o prijavi nedostatka u odgovarajućem obliku, primjerice e-mailom ili pisanim putem, u kojoj je dužan točno navesti prijavljene nedostatke te ponovno poučiti kupca o njegovim pravima prema § 623 i § 624 Građanskog zakonika.

8.7. Kupac ima pravo odabrati uklanjanje nedostatka zamjenom robe ili njezinim popravkom. Kupac ne može odabrati način uklanjanja nedostatka koji nije moguć ili bi trgovcu uzrokovao nerazmjerne troškove u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka, uzimajući u obzir sve okolnosti.

8.8. Ako se radi o nedostatku koji se može ukloniti, kupac može zahtijevati njegovo besplatno uklanjanje. Trgovac će nedostatak ukloniti u primjerenom roku. Primjerenim rokom smatra se najkraće vrijeme potrebno trgovcu za procjenu nedostatka i popravak ili zamjenu robe, s obzirom na prirodu robe te prirodu i ozbiljnost nedostatka.

8.9. Trgovac može odbiti uklanjanje nedostatka ako popravak ni zamjena nisu mogući ili bi zahtijevali nerazmjerne troškove s obzirom na sve okolnosti.

8.10. Radi popravka ili zamjene kupac predaje ili stavlja robu na raspolaganje trgovcu ili osobi koju on odredi.

8.11. Trgovac će popravljenu ili zamjensku robu isporučiti kupcu o vlastitom trošku na isti ili sličan način na koji mu je kupac isporučio robu s nedostatkom, osim ako se strane ne dogovore drukčije. Ako kupac ne preuzme robu u roku od šest mjeseci od kada ju je trebao preuzeti, trgovac može robu prodati. Ako je riječ o robi veće vrijednosti, trgovac će kupca unaprijed obavijestiti o namjeravanoj prodaji i dati mu primjeren dodatni rok za preuzimanje robe.

8.12. Trgovac će odmah nakon prodaje kupcu isplatiti prihod od prodaje robe, umanjen za troškove koje je opravdano imao za skladištenje i prodaju, ako kupac u primjerenom roku navedenom u obavijesti o namjeravanoj prodaji ostvari pravo na udio u prihodu.

8.13. Ako trgovac odbije odgovornost za nedostatke, razloge odbijanja pisanim putem priopćava kupcu. Ako kupac vještačenjem ili stručnim mišljenjem akreditirane, ovlaštene ili notificirane osobe dokaže odgovornost trgovca za nedostatak, može ponovno prijaviti nedostatak, a trgovac tada ne može odbiti odgovornost.

8.14. Kupac ima pravo na naknadu opravdanih troškova nastalih u vezi s prijavom nedostatka za koji trgovac odgovara i ostvarivanjem prava iz odgovornosti za nedostatak. Kupac mora ostvariti svoje pravo kod trgovca najkasnije u roku od dva mjeseca od isporuke popravljene ili zamjenske robe, isplate popusta na cijenu ili povrata cijene nakon odustajanja od ugovora, inače pravo prestaje.

8.15. Kupac ima pravo na razmjerni popust na kupoprodajnu cijenu ili može odustati od kupoprodajnog ugovora i bez davanja dodatnog primjerenog roka ako trgovac robu nije popravio ni zamijenio, ili je trgovac odbio ukloniti nedostatak prema točki 8.9., ili roba ima isti nedostatak unatoč popravku ili zamjeni, ili je nedostatak takve naravi da opravdava trenutačni popust odnosno odustajanje od ugovora, ili je trgovac izjavio ili je iz okolnosti očito da nedostatak neće ukloniti u primjerenom roku ili bez uzrokovanja ozbiljnih poteškoća za kupca.

8.16. Ako se ugovor odnosi na kupnju više proizvoda, kupac može odustati od njega samo u odnosu na robu s nedostatkom. U odnosu na ostalu robu može odustati od ugovora samo ako se opravdano ne može očekivati da će zadržati ostalu robu bez one s nedostatkom.

8.17. Kupac ne može odustati od kupoprodajnog ugovora prema točki 8.15. ako je pridonio nastanku nedostatka ili ako je nedostatak beznačajan.

8.18. Trgovac će nakon odustajanja od ugovora od strane kupca i vraćanja robe trgovcu kupcu vratiti kupoprodajnu cijenu najkasnije u roku od 14 dana od dana vraćanja robe ili dokazivanja da ju je kupac poslao trgovcu, ovisno o tome što nastupi ranije. Trgovac će kupcu vratiti kupoprodajnu cijenu ili isplatiti popust na isti način na koji je kupac izvršio plaćanje, osim ako kupac izričito ne pristane na drugi način plaćanja.

8.19. Na ostvarivanje odgovornosti za nedostatke primjenjuje se ovaj članak 8. Kupac je bio propisno obaviješten i upoznat s uvjetima i načinom ostvarivanja odgovornosti za nedostatke robe, uključujući informacije gdje se može ostvariti odgovornost za nedostatke, tako što su ovi uvjeti objavljeni na odgovarajućoj podstranici internetske trgovine trgovca, a kupac ih je mogao pročitati prije slanja narudžbe.

8.20. Odgovornost za nedostatke odnosi se na robu kupljenu od trgovca putem internetske trgovine na internetskoj stranici trgovca.

8. Odgovornost za nedostatke (nastavak)

8.21. Ako roba ima nedostatke, kupac ima pravo ostvariti odgovornost za nedostatke u poslovnici trgovca ili kod određene osobe tako da robu dostavi u poslovnicu trgovca ili poslovnicu određene osobe te dostavi trgovcu, odnosno određenoj osobi, svoju izjavu volje o ostvarivanju prava (u daljnjem tekstu „Obavijest o prijavi nedostatka“), npr. u obliku ispunjenog obrasca za prijavu odgovornosti za nedostatke koji je objavljen na odgovarajućoj podstranici internetske trgovine trgovca. Trgovac preporučuje osigurati robu prilikom slanja. Trgovac ni određena osoba ne preuzimaju pošiljke poslane pouzećem. Kupac je dužan u Obavijesti o prijavi nedostatka istinito navesti sve tražene podatke, posebno točno označiti vrstu i opseg nedostatka robe te navesti koje od svojih prava prema § 623 Građanskog zakonika ostvaruje. Popis određenih osoba objavljen je na odgovarajućoj podstranici internetske trgovine ili ga trgovac na zahtjev kupca dostavlja.

8.22. Postupak vezan uz odgovornost za nedostatke robe koja se može dostaviti trgovcu započinje danom kada su kumulativno ispunjeni svi sljedeći uvjeti: a) dostava Obavijesti o prijavi nedostatka trgovcu ili određenoj osobi, b) dostava robe od kupca trgovcu ili određenoj osobi, c) dostava pristupnih kodova, lozinki i sl. za robu trgovcu ili određenoj osobi, ako su ti podaci nužni za identifikaciju nedostatka i popravak robe.

8.23. Ako je predmet prijave nedostatka roba koja se objektivno ne može dostaviti trgovcu – roba je trajno ugrađena ili je riječ o glomaznoj robi sastavljenoj jednoraznim nerastavljivim spojevima (npr. lijepljenjem, zakivanjem, zavarivanjem, lemljenjem i sl.) – (u daljnjem tekstu „Nedostavljiva roba“), trgovac se može s kupcem dogovoriti da takvu robu pregleda osobno ili putem ovlaštene osobe izravno kod kupca. U tom je slučaju kupac, osim ispunjenja uvjeta iz točaka 8.22. a) i c) ovih uvjeta, dužan pružiti svu potrebnu suradnju za obavljanje pregleda Nedostavljive robe od strane trgovca ili treće osobe koju je trgovac ovlastio. Postupak vezan uz Nedostavljivu robu započinje danom kada je pregled obavljen. Ako međutim trgovac ili treća osoba koju je ovlastio unatoč suradnji kupca ne obavi pregled u primjerenom roku, najkasnije u roku od 10 dana od dostave Obavijesti o prijavi nedostatka, postupak započinje danom dostave Obavijesti o prijavi nedostatka trgovcu.

8.24. Trgovac će pri uklanjanju nedostatka osigurati uklanjanje robe i ugradnju popravljene ili zamjenske robe ako zamjena ili popravak to zahtijevaju.

8.25. Trgovac odgovara za nedostatak koji je nastao zbog nepravilne montaže ili instalacije robe, digitalnog sadržaja ili digitalne usluge u smislu § 619 st. 4 Građanskog zakonika.

8.26. Kupac ima pravo odlučiti koje od svojih prava prema § 623 Građanskog zakonika ostvaruje i dužan je odmah o svojoj odluci obavijestiti trgovca ili ovlaštenu osobu. Na temelju odluke kupca, trgovac ili određena osoba dužni su odrediti način rješavanja prijavljenog nedostatka.

8.27. Odgovornost se ne odnosi na nedostatke na temelju kojih su se kupac i trgovac pri sklapanju ugovora dogovorili za sniženu cijenu i za koje je kupac, s obzirom na tu okolnost, morao znati.

8.28. Trgovac ne odgovara za nedostatke robe: a) ako kupac nije ostvario svoje pravo iz odgovornosti trgovca za nedostatak do isteka razdoblja odgovornosti, b) ako je nedostatak robe nastao mehaničkim oštećenjem uzrokovanim od strane kupca, c) ako je nedostatak nastao uporabom robe u uvjetima koji ne odgovaraju svojom intenzivnošću, vlagom, kemijskim ili mehaničkim utjecajima prirodnom okruženju robe, d) ako je nedostatak nastao nestručnim rukovanjem, pogrešnom uporabom ili zanemarivanjem održavanja robe, e) ako je nedostatak nastao oštećenjem zbog prekomjernog opterećenja ili uporabom u suprotnosti s uvjetima navedenim u dokumentaciji ili uobičajenim pravilima uporabe, f) ako je nedostatak nastao uslijed neizbježnih i/ili nepredvidivih događaja, g) ako je nedostatak nastao uslijed slučajnog propadanja ili pogoršanja, h) ako je nedostatak nastao nestručnim zahvatom, oštećenjem vodom, vatrom, statičkim ili atmosferskim elektricitetom ili drugim višim silama, i) ako je nedostatak nastao zahvatom neovlaštene osobe.

Ako pošiljka nije potpuna ili ako se radi o očitom nedostatku koji je kupac mogao otkriti pregledom pošiljke prilikom isporuke, a koji nije prijavio predstavniku trgovca u skladu s točkom 5.9. ovih uvjeta, kasnija prijava takvog nedostatka priznat će se samo ako kupac dokaže da je roba već imala nedostatak u trenutku njezina preuzimanja.

8.29. O rezultatu rješavanja prijavljenog nedostatka trgovac će kupca obavijestiti odmah po završetku postupka telefonom ili e-mailom, a kupcu će zajedno s robom ili e-mailom biti dostavljen i dokument o rješenju prijavljenog nedostatka.

8.30. Isporučena sportska prehrana, prehrambeni proizvodi u poklon košarama i hrana za životinje imaju rok minimalne trajnosti dulji od 2 mjeseca prije datuma isteka. U slučaju kraćeg roka trajanja trgovac će kontaktirati kupca telefonom ili e-mailom, a pošiljka će biti poslana samo uz suglasnost kupca.

8.31. U slučaju zamjene robe novom, kupac dobiva dokument u kojem je navedena informacija o zamjeni, a eventualne nove prijave nedostataka ostvaruju se na temelju kupoprodajnog ugovora i tog dokumenta. U slučaju zamjene robe novom, jamstveni rok počinje teći ponovno od preuzimanja nove robe, ali samo za novu robu.

8.32. Rješavanje prijavljene odgovornosti za nedostatke odnosi se samo na nedostatke navedene u Obavijesti o prijavi nedostatka i u potvrdi o prijavi nedostatka robe prema točki 8.6. ovih uvjeta.

8.33. Ovlaštenje kupca za ostvarivanje odgovornosti za nedostatke robe, nakon što je iskoristio svoje pravo i zatražio od trgovca uklanjanje nedostatka prema točki 8.3. ovih uvjeta, smatra se iscrpljenim i bez obzira na ishod postupka, eventualna ponovna prijava istog jedinstvenog nedostatka (ne nedostatka iste vrste) bez dostave stručnog mišljenja ili nalaza akreditirane, ovlaštene ili notificirane osobe bit će odbijena.

8.34. Odredbe čl. 8 ovih uvjeta izričito se ne primjenjuju na subjekte koji ne ispunjavaju definiciju potrošača navedenu u § 52 st. 4 Građanskog zakonika.

9. Osobni podaci i njihova zaštita

9.1. Ugovorne strane su se dogovorile da je kupac, u svrhu uredne obrade i dostave narudžbe, ako je fizička osoba, dužan trgovcu u narudžbi navesti svoje ime i prezime, adresu stalnog prebivališta uključujući poštanski broj, broj telefona i adresu e-pošte.

9.2. Ugovorne strane su se dogovorile da je kupac, u svrhu uredne obrade i dostave narudžbe, ako je pravna osoba, dužan trgovcu u narudžbi navesti svoj poslovni naziv, adresu sjedišta uključujući poštanski broj, OIB, PDV identifikacijski broj (ako mu je dodijeljen), broj telefona i adresu e-pošte.

9.3. Kupac koji se registrirao u internetskoj trgovini može u svakom trenutku provjeriti i izmijeniti dostavljene osobne podatke, kao i otkazati svoju registraciju nakon prijave na internetskoj stranici elektroničke trgovine u dijelu "XY (npr. Moj profil)".

9.4. Trgovac ovime obavještava kupca da će u smislu čl. 6 st. 1 toč. b) Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EU) 2016/679 od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka, kojom se ukida Direktiva 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (u daljnjem tekstu „Uredba“), trgovac kao voditelj obrade osobnih podataka u postupku sklapanja kupoprodajnog ugovora obrađivati osobne podatke kupca bez njegove privole, budući da će obrada osobnih podataka kupca biti provedena od strane trgovca u okviru predugovornih odnosa s kupcem i jer je obrada osobnih podataka kupca nužna za izvršenje kupoprodajnog ugovora u kojem kupac nastupa kao jedna od ugovornih strana.

9.5. U smislu čl. 6 st. 1 toč. f) Uredbe trgovac može nakon dostave naručene robe ili usluge kupcu, na temelju legitimnog interesa, obrađivati osobne podatke kupca i u svrhu izravnog marketinga te slati na adresu e-pošte kupca informacije o novim proizvodima, popustima i akcijama na ponuđenoj robi ili uslugama.

9.6. Trgovac se obvezuje postupati s osobnim podacima kupca u skladu s važećim pravnim propisima Republike Hrvatske.

9.7. Trgovac izjavljuje da će, u skladu s čl. 5 st. 1 toč. a) i b) Uredbe, osobne podatke kupca prikupljati isključivo u svrhu navedenoj u ovim uvjetima poslovanja.

9.8. Trgovac izjavljuje da će za druge svrhe osim onih navedenih u ovim uvjetima poslovanja osobne podatke kupca prikupljati uvijek zasebno na odgovarajućoj pravnoj osnovi te će osigurati da se ti osobni podaci obrađuju i koriste isključivo na način koji odgovara svrsi za koju su prikupljeni i neće ih povezivati s osobnim podacima prikupljenim u druge svrhe ili za izvršenje kupoprodajnog ugovora.

9.9. Kupac će prije slanja narudžbe biti pozvan da označavanjem kućice prije slanja narudžbe potvrdi da ga je trgovac na dovoljan, razumljiv i nedvojben način obavijestio o sljedećem: a) svojim identifikacijskim podacima navedenim u čl. 1. ovih uvjeta poslovanja, koji potvrđuju identitet trgovca, b) kontaktnim podacima trgovca, odnosno odgovorne osobe trgovca, c) svrsi obrade osobnih podataka koja je sklapanje kupoprodajnog ugovora između trgovca i kupca te pravnoj osnovi obrade osobnih podataka, d) da je kupac dužan dostaviti tražene osobne podatke u svrhu sklapanja kupoprodajnog ugovora i uredne obrade i dostave narudžbe, e) ako se obrada temelji na čl. 6 st. 1 toč. f) Uredbe, da je legitimni interes koji trgovac slijedi izravni marketing, f) identifikacijskim podacima treće strane, odnosno društva koje će kupcu dostaviti naručenu robu, odnosno identifikacijskim podacima drugih primatelja ili kategorijama primatelja osobnih podataka, ako postoje, g) razdoblju čuvanja osobnih podataka, odnosno kriterijima za njegovo određivanje.

9. Osobni podaci i njihova zaštita

9.1. Ugovorne strane su se dogovorile da je kupac, u svrhu uredne obrade i dostave narudžbe, ako je fizička osoba, dužan trgovcu u narudžbi navesti svoje ime i prezime, adresu stalnog prebivališta uključujući poštanski broj, broj telefona i adresu e-pošte.

9.2. Ugovorne strane su se dogovorile da je kupac, u svrhu uredne obrade i dostave narudžbe, ako je pravna osoba, dužan trgovcu u narudžbi navesti svoj poslovni naziv, adresu sjedišta uključujući poštanski broj, OIB, PDV identifikacijski broj (ako mu je dodijeljen), broj telefona i adresu e-pošte.

9.3. Kupac koji se registrirao u internetskoj trgovini može u svakom trenutku provjeriti i izmijeniti dostavljene osobne podatke, kao i otkazati svoju registraciju nakon prijave na internetskoj stranici elektroničke trgovine u dijelu "XY (npr. Moj profil)".

9.4. Trgovac ovime obavještava kupca da će u smislu čl. 6 st. 1 toč. b) Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EU) 2016/679 od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka, kojom se ukida Direktiva 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (u daljnjem tekstu „Uredba“), trgovac kao voditelj obrade osobnih podataka u postupku sklapanja kupoprodajnog ugovora obrađivati osobne podatke kupca bez njegove privole, budući da će obrada osobnih podataka kupca biti provedena od strane trgovca u okviru predugovornih odnosa s kupcem i jer je obrada osobnih podataka kupca nužna za izvršenje kupoprodajnog ugovora u kojem kupac nastupa kao jedna od ugovornih strana.

9.5. U smislu čl. 6 st. 1 toč. f) Uredbe trgovac može nakon dostave naručene robe ili usluge kupcu, na temelju legitimnog interesa, obrađivati osobne podatke kupca i u svrhu izravnog marketinga te slati na adresu e-pošte kupca informacije o novim proizvodima, popustima i akcijama na ponuđenoj robi ili uslugama.

9.6. Trgovac se obvezuje postupati s osobnim podacima kupca u skladu s važećim pravnim propisima Republike Hrvatske.

9.7. Trgovac izjavljuje da će, u skladu s čl. 5 st. 1 toč. a) i b) Uredbe, osobne podatke kupca prikupljati isključivo u svrhu navedenoj u ovim uvjetima poslovanja.

9.8. Trgovac izjavljuje da će za druge svrhe osim onih navedenih u ovim uvjetima poslovanja osobne podatke kupca prikupljati uvijek zasebno na odgovarajućoj pravnoj osnovi te će osigurati da se ti osobni podaci obrađuju i koriste isključivo na način koji odgovara svrsi za koju su prikupljeni i neće ih povezivati s osobnim podacima prikupljenim u druge svrhe ili za izvršenje kupoprodajnog ugovora.

9.9. Kupac će prije slanja narudžbe biti pozvan da označavanjem kućice prije slanja narudžbe potvrdi da ga je trgovac na dovoljan, razumljiv i nedvojben način obavijestio o sljedećem: a) svojim identifikacijskim podacima navedenim u čl. 1. ovih uvjeta poslovanja, koji potvrđuju identitet trgovca, b) kontaktnim podacima trgovca, odnosno odgovorne osobe trgovca, c) svrsi obrade osobnih podataka koja je sklapanje kupoprodajnog ugovora između trgovca i kupca te pravnoj osnovi obrade osobnih podataka, d) da je kupac dužan dostaviti tražene osobne podatke u svrhu sklapanja kupoprodajnog ugovora i uredne obrade i dostave narudžbe, e) ako se obrada temelji na čl. 6 st. 1 toč. f) Uredbe, da je legitimni interes koji trgovac slijedi izravni marketing, f) identifikacijskim podacima treće strane, odnosno društva koje će kupcu dostaviti naručenu robu, odnosno identifikacijskim podacima drugih primatelja ili kategorijama primatelja osobnih podataka, ako postoje, g) razdoblju čuvanja osobnih podataka, odnosno kriterijima za njegovo određivanje.

9. Osobni podaci i njihova zaštita (nastavak)

9.10. Trgovac izjavljuje da će obrađivati osobne podatke u skladu s dobrim običajima i postupati na način koji nije u suprotnosti s Uredbom niti s drugim opće obvezujućim pravnim propisima te ih neće zaobilaziti.

9.11. Trgovac, u skladu s Uredbom, pruža kupcu čije podatke obrađuje sljedeće informacije: a) identitet i kontaktne podatke trgovca te, prema potrebi, zastupnika trgovca, b) kontaktne podatke eventualne službenika za zaštitu podataka, c) svrhe obrade za koje su osobni podaci namijenjeni, kao i pravnu osnovu obrade, d) ako se obrada temelji na čl. 6 st. 1 toč. f), legitimne interese koje slijedi trgovac ili treća strana, e) krug primatelja ili kategorije primatelja osobnih podataka, ako postoje, f) ako je primjenjivo, informaciju o tome da trgovac namjerava prenijeti osobne podatke u treću zemlju ili međunarodnu organizaciju, g) razdoblje čuvanja osobnih podataka, odnosno kriterije za njegovo određivanje, h) informacije o postojanju prava zahtijevati od trgovca pristup svojim osobnim podacima te prava na njihov ispravak ili brisanje ili ograničenje obrade ili prava prigovora na obradu, kao i prava na prenosivost podataka, i) pravo podnošenja pritužbe nadzornom tijelu, j) informaciju o tome je li davanje osobnih podataka zakonski ili ugovorni zahtjev, ili zahtjev potreban za sklapanje ugovora, te je li kupac dužan dati osobne podatke i moguće posljedice nedavanja takvih podataka, k) postojanje automatiziranog donošenja odluka uključujući profiliranje. Kupac ima pravo od trgovca dobiti kopiju osobnih podataka koji se obrađuju te uz njih i sve gore navedene informacije. Za bilo koje dodatne kopije koje kupac zatraži trgovac može naplatiti naknadu koja odgovara administrativnim troškovima izrade kopije.

9.12. Ako kupac ostvari svoje pravo prema točki 9.11 pismeno ili elektronički, a iz sadržaja njegova zahtjeva proizlazi da ostvaruje pravo prema točki 9.11, zahtjev se smatra podnesenim prema ovoj Uredbi.

9.13. Kupac ima pravo uložiti prigovor trgovcu na obradu svojih osobnih podataka za koje pretpostavlja da se obrađuju ili će se obrađivati u svrhe izravnog marketinga, uključujući profiliranje u mjeri u kojoj je ono povezano s takvim izravnim marketingom. Ako kupac uloži takav prigovor, trgovac će obustaviti obradu osobnih podataka u svrhu izravnog marketinga od dana zaprimanja takvog prigovora i osobni podaci kupca više se neće obrađivati u te svrhe.

9.14. Ako kupac posumnja da se njegovi osobni podaci obrađuju nezakonito, može podnijeti pritužbu Agenciji za zaštitu osobnih podataka Republike Hrvatske. Ako kupac nema punu poslovnu sposobnost, njegova prava može ostvarivati zakonski zastupnik.

9.15. Trgovac će poduzeti odgovarajuće mjere kako bi kupcu pružio sve informacije navedene u točki 9.11 na sažet, transparentan, razumljiv i lako dostupan način, jasno i jednostavno formulirane. Trgovac će informacije dostaviti elektronički ili drugim sredstvima, u skladu s Uredbom, o čemu će se s kupcem posebno dogovoriti.

9.16. Informacije o mjerama poduzetim na temelju zahtjeva kupca trgovac će kupcu dostaviti bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju u roku od jednog mjeseca od zaprimanja zahtjeva.

9.17. Trgovac ovime obavještava kupca da se, radi izvršenja sklopljenog ugovora, pri obradi osobnih podataka kupca pretpostavlja da će osobni podaci kupca biti dostavljeni i dostupni sljedećim trećim stranama, odnosno krugu primatelja: Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35834498, PDV: SK2021648739, General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36624942, Packeta Slovakia s.r.o., Kopčianska 3954/39, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, PDV: SK2120099014, IN TIME, s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 342 621, Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 329 217.

10. Odustanak od kupoprodajnog ugovora

10.1. Ako trgovac ne može ispuniti svoje obveze koje proizlaze iz kupoprodajnog ugovora zbog rasprodaje zaliha, nedostupnosti robe, ili ako proizvođač, uvoznik ili dobavljač robe dogovorene u kupoprodajnom ugovoru prekine proizvodnju ili izvrši takve značajne promjene koje onemogućuju ispunjenje obveza trgovca koje proizlaze iz kupoprodajnog ugovora, ili zbog više sile, ili ako čak i uz primjenu svih napora koji se od njega razumno mogu zahtijevati nije u mogućnosti isporučiti robu kupcu u roku određenom ovim uvjetima poslovanja, trgovac je dužan o tome odmah obavijestiti kupca i istovremeno mu je dužan ponuditi zamjensko ispunjenje ili mogućnost za kupca da odustane od kupoprodajnog ugovora, odnosno otkaže narudžbu ako kupoprodajni ugovor još nije sklopljen. Kupac može otkazati narudžbu telefonski ili slanjem e-pošte. Ako kupac u primjerenom roku ne prihvati zamjensko ispunjenje koje mu je ponudio trgovac niti ne odustane od kupoprodajnog ugovora, trgovac je ovlašten odustati od kupoprodajnog ugovora, a u slučaju da je kupac već platio kupoprodajnu cijenu ili njezin dio, trgovac je dužan vratiti već plaćenu kupoprodajnu cijenu ili njezin dio u roku od 14 dana od dana dostave odustanka od kupoprodajnog ugovora kupcu. Ako trgovac iz gore navedenih razloga nije u mogućnosti isporučiti kupcu robu po cijeni navedenoj u narudžbi i o tome obavijesti kupca prije obvezujuće prihvaćene narudžbe, trgovac nije dužan prihvatiti prijedlog kupca za sklapanje kupoprodajnog ugovora. U slučaju da kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, odnosno otkaže narudžbu iz razloga navedenih u ovoj točki ovih uvjeta poslovanja, trgovac je dužan vratiti kupcu već plaćeni predujam za robu dogovorenu u kupoprodajnom ugovoru bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana dostave obavijesti o odustanku od ugovora, na isti način na koji je kupac izvršio svoju uplatu, osim ako se s kupcem ne dogovori drugačiji način povrata bez dodatnih troškova za kupca.

10.2. Kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora bez navođenja razloga u skladu s čl. 19 i sljedećim Zakona u roku od 14 dana od preuzimanja robe, odnosno od dana sklapanja ugovora o pružanju usluge ili ugovora o isporuci digitalnog sadržaja koji trgovac isporučuje na drugi način osim na materijalnom nosaču, ako je trgovac pravovremeno i uredno ispunio obveze informiranja prema čl. 15 Zakona.

10. Odustanak od kupoprodajnog ugovora (nastavak)

10.3. Kupac ima pravo u okviru ovog roka nakon preuzimanja robe raspakirati je i isprobati na način uobičajen pri kupnji u klasičnoj „fizičkoj“ trgovini, i to u opsegu potrebnom za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcionalnosti robe.

10.4. Rok za odustanak od ugovora počinje teći na dan kada kupac ili treća osoba koju je on odredio, osim prijevoznika, preuzme sve dijelove naručene robe, ili ako: a) roba naručena u jednoj narudžbi bude isporučena odvojeno, od dana preuzimanja posljednje isporučene robe, b) roba se sastoji od više dijelova ili komada, od dana preuzimanja posljednjeg dijela ili komada, c) na temelju ugovora roba se isporučuje ponavljano tijekom određenog razdoblja, od dana preuzimanja prve isporučene robe.

10.5. Kupac može odustati od kupoprodajnog ugovora čiji je predmet kupnja robe i prije početka tijeka roka za odustanak od ugovora.

10.6. Kupac može ostvariti pravo na odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu u pisanom obliku ili u obliku zapisa na drugom trajnom mediju. Kupac može koristiti obrazac za odustanak od ugovora koji čini prilog br. 1 ovih uvjeta poslovanja.

10.7. Odustanak od kupoprodajnog ugovora prema prethodnoj točki ovih uvjeta poslovanja mora sadržavati informacije na temelju kojih trgovac može jednoznačno i bez ikakve sumnje identificirati narudžbu i proizvod koji kupac želi vratiti. Takve su, primjerice, i informacije zahtijevane u obrascu za odustanak od kupoprodajnog ugovora koji čini prilog br. 1 ovih uvjeta poslovanja: identifikacija kupca, datum ili broj narudžbe, naziv i specifikacija robe. Preporučujemo navesti i preferirani način na koji trgovac treba vratiti već primljeno ispunjenje, posebice broj računa i/ili poštansku adresu kupca.

10.8. Trgovac je dužan bez odlaganja po primitku obavijesti o odustanku od ugovora kupcu pružiti potvrdu o primitku na trajnom mediju, ako je kupac odustao od ugovora koristeći posebnu funkciju ili obrazac za odustanak od ugovora koji su dostupni u online sučelju trgovca.

10.9. Ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, od početka se raskida i svaki dodatni ugovor povezan s kupoprodajnim ugovorom od kojeg je kupac odustao. To ne vrijedi ako se ugovorne strane izričito dogovore o daljnjem trajanju dodatnog ugovora. Od kupca se ne mogu zahtijevati nikakvi troškovi ili druge uplate u vezi s raskidom dodatnog ugovora osim plaćanja troškova i naknada navedenih u čl. 21 st. 3 i 5, te u čl. 22 st. 3 Zakona i cijene za uslugu, ako je predmet ugovora pružanje usluge i došlo je do potpune provedbe usluge.

10.10. Kupac je dužan bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana odustajanja od kupoprodajnog ugovora poslati robu natrag na adresu sjedišta trgovca ili je predati trgovcu ili osobi koju je trgovac ovlastio za preuzimanje robe. To ne vrijedi ako je trgovac predložio da osobno ili putem ovlaštene osobe preuzme robu. Rok prema prvoj rečenici ove točke ovih uvjeta poslovanja smatra se ispunjenim ako je roba predana na prijevoz najkasnije posljednjeg dana roka.

10.11. Kupac je dužan dostaviti trgovcu robu kompletnu uključujući svu dokumentaciju, neoštećenu, po mogućnosti u originalnom pakiranju i nekorištenu.

10.12. Preporučuje se osigurati robu prilikom slanja. Pošiljke pouzećem trgovac ne preuzima. Trgovac je dužan bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije do 14 dana od dana primitka obavijesti o odustanku od ugovora vratiti kupcu sve uplate koje je od njega primio na temelju kupoprodajnog ugovora ili u vezi s njim, uključujući troškove prijevoza, isporuke i poštarine te drugih troškova i naknada. Trgovac nije dužan vratiti kupcu uplate prema ovoj točki ovih uvjeta poslovanja prije nego što mu je roba dostavljena ili dok kupac ne dokaže da je robu poslao natrag trgovcu, osim ako je trgovac predložio da osobno ili putem ovlaštene osobe preuzme robu.

10.13. Trgovac je dužan vratiti kupcu sve uplate u opsegu koji odgovara odustanku od ugovora ako kupac nije odustao od cijelog ugovora sklopljenog na daljinu, već samo u odnosu na određene proizvode. Trgovac ne može kupcu naplatiti dodatne troškove za prijevoz, isporuku, poštarinu i druge troškove i naknade.

10.14. Trgovac nije dužan nadoknaditi kupcu dodatne troškove ako je kupac izričito odabrao drugačiji način isporuke od najjeftinijeg uobičajenog načina isporuke koji nudi trgovac. Dodatni troškovi znače razliku između troškova isporuke koje je odabrao kupac i troškova najjeftinijeg načina isporuke koji nudi trgovac.

10.15. Kupac snosi troškove povrata robe trgovcu ili osobi ovlaštenoj od strane trgovca za preuzimanje robe. To ne vrijedi ako se trgovac složio da će ih snositi sam ili ako nije ispunio obvezu prema čl. 15. st. 1. toč. g) Zakona.

10.16. Kupac odgovara za umanjenje vrijednosti robe koje je nastalo zbog postupanja s robom koje prelazi okvir postupanja potrebnog za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcionalnosti robe. Kupac ne odgovara za umanjenje vrijednosti robe ako trgovac nije ispunio obvezu informiranja o pravu kupca na raskid ugovora.

10.17. Trgovac je dužan vratiti kupcu kupoprodajnu cijenu za robu na isti način na koji je kupac izvršio uplatu, osim ako se s kupcem ne dogovori drukčije, i to bez dodatnih naknada za kupca.

10.18. Ako kupac raskine ugovor i dostavi trgovcu robu koja je korištena, oštećena ili nepotpuna, kupac se obvezuje nadoknaditi trgovcu:
a) iznos za koji je smanjena vrijednost robe u smislu čl. 457 Građanskog zakonika, u stvarnom iznosu,
b) troškove koji su nastali trgovcu u vezi s popravkom robe i vraćanjem u prvobitno stanje, obračunate prema cjeniku za postgarantni servis robe.
Kupac je dužan u skladu s ovim točkom nadoknaditi trgovcu najviše do iznosa razlike između kupoprodajne cijene robe i vrijednosti robe u trenutku raskida ugovora.

10.19. Jednostrano prijebojavanje potraživanja trgovca i kupca koja nastanu raskidom ugovora prema čl. 19 st. 1 Zakona nije dopušteno.

10.20. U skladu s čl. 19 st. 1 Zakona kupac ne može raskinuti ugovor čiji je predmet: – isporuka robe proizvedene prema specifikacijama kupca ili robe izrađene po mjeri, – isporuka robe koja podliježe brzom kvarenju ili propadanju, – isporuka robe zatvorene u zaštitnoj ambalaži koju nije prikladno vratiti iz zdravstvenih ili higijenskih razloga, a koja je nakon isporuke bila otvorena, – isporuka zvučnih zapisa, slikovnih zapisa, audiovizualnih zapisa ili softvera prodanih u zaštitnoj ambalaži, a koja je nakon isporuke bila otvorena, – isporuka robe koja se zbog svoje prirode nakon isporuke može neodvojivo pomiješati s drugom robom, – isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na materijalnom nosaču, ako je pružanje započelo uz izričit pristanak kupca i kupac je izjavio da je bio pravilno obaviješten da gubi pravo na raskid ugovora početkom pružanja digitalnog sadržaja, a trgovac mu je o tome dao potvrdu, – pružanje usluge, ako je pružanje usluge započelo uz izričit pristanak kupca i kupac je izjavio da je bio pravilno obaviješten da gubi pravo na raskid ugovora nakon potpunog pružanja usluge, i ako je usluga u potpunosti pružena.

10.21. Odredbe čl. 10 ovih uvjeta poslovanja izričito se ne primjenjuju na subjekte koji ne ispunjavaju definiciju potrošača iz čl. 52 st. 4 Građanskog zakonika.

10.15. Kupac snosi troškove povrata robe trgovcu ili osobi ovlaštenoj od strane trgovca za preuzimanje robe. To ne vrijedi ako se trgovac složio da će ih snositi sam ili ako nije ispunio obvezu prema čl. 15. st. 1. toč. g) Zakona.

10.16. Kupac odgovara za umanjenje vrijednosti robe koje je nastalo zbog postupanja s robom koje prelazi okvir postupanja potrebnog za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcionalnosti robe. Kupac ne odgovara za umanjenje vrijednosti robe ako trgovac nije ispunio obvezu informiranja o pravu kupca na raskid ugovora.

10.17. Trgovac je dužan vratiti kupcu kupoprodajnu cijenu za robu na isti način na koji je kupac izvršio uplatu, osim ako se s kupcem ne dogovori drukčije, i to bez dodatnih naknada za kupca.

10.18. Ako kupac raskine ugovor i dostavi trgovcu robu koja je korištena, oštećena ili nepotpuna, kupac se obvezuje nadoknaditi trgovcu:
a) iznos za koji je smanjena vrijednost robe u smislu čl. 457 Građanskog zakonika, u stvarnom iznosu,
b) troškove koji su nastali trgovcu u vezi s popravkom robe i vraćanjem u prvobitno stanje, obračunate prema cjeniku za postgarantni servis robe.
Kupac je dužan u skladu s ovim točkom nadoknaditi trgovcu najviše do iznosa razlike između kupoprodajne cijene robe i vrijednosti robe u trenutku raskida ugovora.

10.19. Jednostrano prijebojavanje potraživanja trgovca i kupca koja nastanu raskidom ugovora prema čl. 19 st. 1 Zakona nije dopušteno.

10.20. U skladu s čl. 19 st. 1 Zakona kupac ne može raskinuti ugovor čiji je predmet: – isporuka robe proizvedene prema specifikacijama kupca ili robe izrađene po mjeri, – isporuka robe koja podliježe brzom kvarenju ili propadanju, – isporuka robe zatvorene u zaštitnoj ambalaži koju nije prikladno vratiti iz zdravstvenih ili higijenskih razloga, a koja je nakon isporuke bila otvorena, – isporuka zvučnih zapisa, slikovnih zapisa, audiovizualnih zapisa ili softvera prodanih u zaštitnoj ambalaži, a koja je nakon isporuke bila otvorena, – isporuka robe koja se zbog svoje prirode nakon isporuke može neodvojivo pomiješati s drugom robom, – isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na materijalnom nosaču, ako je pružanje započelo uz izričit pristanak kupca i kupac je izjavio da je bio pravilno obaviješten da gubi pravo na raskid ugovora početkom pružanja digitalnog sadržaja, a trgovac mu je o tome dao potvrdu, – pružanje usluge, ako je pružanje usluge započelo uz izričit pristanak kupca i kupac je izjavio da je bio pravilno obaviješten da gubi pravo na raskid ugovora nakon potpunog pružanja usluge, i ako je usluga u potpunosti pružena.

10.21. Odredbe čl. 10 ovih uvjeta poslovanja izričito se ne primjenjuju na subjekte koji ne ispunjavaju definiciju potrošača iz čl. 52 st. 4 Građanskog zakonika.

11. Završne odredbe

11.1. Ako je ugovor o kupnji sklopljen u pisanom obliku, svaka njegova izmjena mora biti u pisanom obliku.

11.2. Ugovorne strane su se dogovorile da će komunikacija između njih biti obavljana putem e-mail poruka.

11.3. Na odnose koji nisu uređeni ovim uvjetima poslovanja primjenjuju se odgovarajuće odredbe Građanskog zakonika, Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o elektroničkoj trgovini te drugih važećih propisa RH.

11.4. Potrošač ima pravo podnijeti trgovcu zahtjev za ispravak ako između potrošača i trgovca nastane spor iz primjene prava iz odgovornosti za nedostatke ili ako potrošač smatra da je trgovac prekršio njegova druga potrošačka prava. Ako trgovac na zahtjev za ispravak odgovori odbijenicom ili na njega ne odgovori u roku od 30 dana od dana slanja, potrošač ima pravo podnijeti prijedlog za pokretanje alternativnog rješavanja spora u skladu s čl. 12 Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova.

11.5. Potrošač može za podnošenje prijedloga za alternativno rješavanje spora koristiti platformu za online rješavanje sporova, dostupnu na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.6. Ovi uvjeti poslovanja stupaju na snagu prema kupcu sklapanjem ugovora o kupnji.

11.7. Kupac će prije slanja narudžbe biti pozvan da označi kućicu kojom potvrđuje da je s ovim uvjetima poslovanja upoznat, da ih je pročitao, razumio njihov sadržaj i u cijelosti s njima suglasan.

Prilog br. 1

Obrazac za jednostrani raskid ugovora
(ispunite i pošaljite ovaj obrazac samo ako želite raskinuti ugovor sklopljen na daljinu)

Komu: Bubulákovo d.o.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bufabrics.hr

Ovim izjavljujem/izjavljujemo (*), da raskidam/raskidamo (*) kupoprodajni ugovor o isporuci ili pružanju sljedećeg proizvoda: ..............

Datum narudžbe / datum primitka (*) ..............

Ime potrošača/potrošača (*) ..............

Adresa potrošača/potrošača (*) ..............

Potpis potrošača/potrošača (*) (ako se ovaj obrazac podnosi u papirnatom obliku) ..........................

Datum ..................
(*) Neodgovarajuće precrtati.

Prilog br. 2

Uputa o ostvarivanju prava potrošača na jednostrani raskid ugovora o kupnji

1. Pravo na raskid ugovora o kupnji
Ako kupujete kao potrošač, imate pravo raskinuti ovaj ugovor o kupnji bez navođenja razloga u roku od 14 dana.

Rok za raskid ugovora istječe nakon 14 dana od dana kada Vi ili treća osoba koju ste odredili, a koja nije prijevoznik, preuzmete robu, odnosno od dana sklapanja ugovora o pružanju usluge ili od dana sklapanja ugovora o isporuci digitalnog sadržaja koji nije na materijalnom nosaču.

Pri ostvarivanju prava na raskid ugovora o kupnji obavijestite nas o svojoj odluci o raskidu ovog ugovora jasnom izjavom (na primjer pismom poslanim poštom ili e-mailom) na adresu:
Bubulákovo d.o.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bufabrics.hr

U tu svrhu možete koristiti obrazac za raskid ugovora o kupnji koji smo Vam poslali i koji se nalazi kao Prilog br. 1 ovih uvjeta poslovanja. Njegova uporaba nije obvezna. Ako želite, možete ispuniti i poslati obrazac za raskid ugovora o kupnji ili bilo koju drugu nedvojbenu izjavu o raskidu ugovora i elektroničkim putem putem web stranice našeg internet trgovine www.bufabrics.hr. Ako iskoristite ovu mogućnost, primitak raskida ugovora o kupnji odmah ćemo Vam potvrditi e-mailom ili na drugom trajnom mediju.

Rok za raskid ugovora smatra se ispunjenim ako pošaljete obavijest o ostvarivanju prava na raskid ugovora prije isteka roka za raskid ugovora.

Ako je predmet ugovora o kupnji kupnja robe, možete raskinuti ugovor o kupnji i prije početka tijeka roka za raskid ugovora.

Prilog br. 2

Uputa o ostvarivanju prava potrošača na jednostrani raskid ugovora o kupnji

1. Pravo na raskid ugovora o kupnji
Ako kupujete kao potrošač, imate pravo raskinuti ovaj ugovor o kupnji bez navođenja razloga u roku od 14 dana.

Rok za raskid ugovora istječe nakon 14 dana od dana kada Vi ili treća osoba koju ste odredili, a koja nije prijevoznik, preuzmete robu, odnosno od dana sklapanja ugovora o pružanju usluge ili od dana sklapanja ugovora o isporuci digitalnog sadržaja koji nije na materijalnom nosaču.

Pri ostvarivanju prava na raskid ugovora o kupnji obavijestite nas o svojoj odluci o raskidu ovog ugovora jasnom izjavom (na primjer pismom poslanim poštom ili e-mailom) na adresu:
Bubulákovo d.o.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bufabrics.hr

U tu svrhu možete koristiti obrazac za raskid ugovora o kupnji koji smo Vam poslali i koji se nalazi kao Prilog br. 1 ovih uvjeta poslovanja. Njegova uporaba nije obvezna. Ako želite, možete ispuniti i poslati obrazac za raskid ugovora o kupnji ili bilo koju drugu nedvojbenu izjavu o raskidu ugovora i elektroničkim putem putem web stranice našeg internet trgovine www.bufabrics.hr. Ako iskoristite ovu mogućnost, primitak raskida ugovora o kupnji odmah ćemo Vam potvrditi e-mailom ili na drugom trajnom mediju.

Rok za raskid ugovora smatra se ispunjenim ako pošaljete obavijest o ostvarivanju prava na raskid ugovora prije isteka roka za raskid ugovora.

Ako je predmet ugovora o kupnji kupnja robe, možete raskinuti ugovor o kupnji i prije početka tijeka roka za raskid ugovora.

E-mail Facebook Instagram